3 gode råd til brands på sociale medier

Overalt på sociale medier ser vi små virksomheder poppe op, med alt fra mode, fitness, håndværk eller tech. Men hvad kræver det egentlig for at starte din egen virksomhed, og hvordan bliver man succesfuld og synlig på de sociale medier. Vi har samlet 3 gode råd til din fremtidige succes her.

Start i dag

Mange går måske med en lille iværksætter i maven, men venter med at starte indtil det perfekte tidspunkt præsenterer sig. Men der er intet bedre tidspunkt end lige nu. Jo hurtigere du laver dine første opslag, jo hurtigere begynder du at kunne finde frem til den rigtige tone, de rigtige opslag, og generelt få et indblik i hvilket udtryk din virksomhed skal have. Har du svært ved at få postet, så sæt tid af hver søndag, og planlæg udgivelsen af dine opslag, så Instagram eller Facebook selv lægger billederne ud lige når du vil. På den måde kan du allokere tid til det på bestemte tidspunkter af ugen, så det ikke stresser dig hele tiden at skulle overveje hvornår der skal postes.

Udseende og udtryk betyder alt

Instagram har for mange været springbrættet til en selvstændig virksomhed. Hvad der startede som en hobby på den personlige profil, er nu sin egen selvstændige profil med integreret webshop og meget andet, direkte fra Instagram. Siden alt kører derinde fra, så er dit grid og dine opslag også med til at være førstehåndsindtrykket for nye, måske kommende, følgere. Har du et lille keramikværksted, så kan det være en god idé at fokusere på neutrale farver som beige, mørkegrøn og andre pastelfarver. Det giver profilen et roligt og afslappet udtryk, der repræsenterer dine varer og den overordnede følelse. Detaljer som rammer på opslag kan give din profil et flydende udtryk, da alle opslag hænger sammen pga. rammen, og er altså ikke et mismatch af billeder, ligesom en personlig profil ofte kan være.

Alle kan starte deres egen virksomhed

Selvom du måske tænker at du aldrig vil have mulighed for at starte din egen virksomhed, så kan alle hobbyer og interesser blive til en indtægtskilde. Er du god til noget, så er du blot et minilån fra at starte noget for dig selv. Hvad end det er livsstils coach, golftræner eller digital marketing konsulent, så er det eneste der holder dig fra at starte blot det første skridt. Måske har du været på arbejdsmarkedet i mange år, og har lagt en smule til side. Mangler du lidt ekstra midler til alt fra lokaler, opbevaring, marketing, eller blot en kickstart til økonomien, så kan et online-lån give dig lidt plads i økonomien. Det er en investering i din virksomhed, så du kan sætte ordentligt af, og derfor er det startskuddet til en lang rejse.